Pri rekonštrukcii mostov na trati TEŽ pomáha vrtuľník

06.06.2006 Celý región

Štrbské Pleso 6. júna (TASR) - Na železničnej trati TEŽ v oblasti Štrbského Plesa pokračuje dnes oprava mosta cez potok Mlynica. Posádka vrtuľníka MI 8 Air T...
Štrbské Pleso 6. júna (TASR) - Na železničnej trati TEŽ v oblasti Štrbského Plesa pokračuje dnes oprava mosta cez potok Mlynica. Posádka vrtuľníka MI 8 Air Transport Europe (ATE) z Popradu dopravuje zo zastávky Popradské pleso na miesto montáže až 1,5 tonové dielce mostnej konštrukcie. \" Ak to počasie dovolí, vrtuľník dnes uskutoční 10 letov, \" informoval TASR hovorca ATE Pavol Svetoň.

Rekonštrukcia 4 mostov na trati TEŽ Štrbské Pleso - Poprad-Tatry sa
rozbehla v závere mája a potrvá do 13. júna. Okrem rekonštrukcie mostov
pôjde aj o zlepšenie ich technického a vizuálneho stavu so zreteľom na
bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy v Tatrách. Odhadovaný
investičný náklad predstavuje 25,3 milióna Sk.
Vedúca oddelenia internej a externej komunikácie
Železníc SR Dana Hurtová označila práce na prvých dvoch mostoch v smere
od Štrbského Plesa za technicky najnáročnejšie.
Na jednom z mostov, postavenom v 70. rokoch, ktorý
premosťuje štátnu cestu na Štrbské Pleso, je navrhnutá obnova izolácie
a nosnej výstuže, nakoľko izolácia je v nevyhovujúcom stave, most
zateká a je porušená jeho pohľadová časť. Predpokladané náklady na
rekonštrukčné práce sú asi 4 milióny Sk a približne v rovnakej výške sa
týkajú aj ďalšieho klenbového mosta vybudovaného v roku 1958. Ten
pôvodne slúžil na prekonanie Mlynického potoka a po tom, ako bol
strhnutý počas povodne v 50. rokoch minulého storočia, bol nahradený
oceľovým mostom. Jeho krajné drevené opory boli síce často menené, ale
bez trvalého výsledku. Preto ich teraz nahradia železobetónovými
oporami.
Stavebné úpravy čakajú aj 2 mosty postavené v roku 1910.
Najdrahšia bude prestavba vyvolaná najmä zavedením nových električiek
do prevádzky. Podľa projektu sa vybúrajú horné a spodné stavby mosta a
vybuduje sa nová stavba v mieste jestvujúceho mosta, čo bude stáť 12
miliónov Sk. Na poslednom moste sa rozšíri a posilní jeho klenba z
dôvodu zvýšenia trate. Musí sa odstrániť aj zatekanie. Tieto
rekonštrukčné práce si vyžiadajú asi 5,15 milióna Sk.
Počas rekonštrukčných prác je preprava cestujúcich
zabezpečená náhradnou autobusovou dopravou. Tatranská elektrická
železnica je nosným dopravným systém vo Vysokých Tatrách. Spája hlavné
turistické centrá, vedie z Popradu cez Starý Smokovec na Štrbské Pleso
a zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice. Celková dĺžka trate je 35
km. Zatiaľ najdlhšie prerušenie premávky na trati TEŽ spôsobila
víchrica z novembra 2004. Padajúce stromy poškodili trolejové vedenie i
stožiare. Najpoškodenejším bol úsek Vyšné Hágy - Starý Smokovec, ktorý
po rekonštrukcii opätovne sprevádzkovali v júni 2005.
 

Vyberte región

mark